تاکنون رشته مدیریتی خاصی با عنوان «مدیریت رسانه ای» در دانشکده های مدیریتی دایر نشده و از عرصه های توانایی عمومی و ویژه مدیران رسانه های الکترونیکی تعریف خاصی به دست داده نشده است، لذا برخی صاحب نظزان می گویند که دانشکده های رادیو تلویزیونی باید به گونه ای دانشجویان را تعلیم دهند که با تنوع فعالیت های یک ایستگاه یا شبکه آشنا شوند و در حوزه ای خاص قادر به پذیرش مسئولیت و مدیریت بخشی از فعالیت های جاری آن ایستگاه یا شبکه باشند.
ظاهراً انتظار این است که در آموزش دانشجویان صرفاً نباید به آموزش های تخصصی آنان اکتفا شود و لازم است آنان را برای رو به رو شدن با جنبه های مختلف کار یک مؤسسه رسانه ای آماده کنند.