مقایسه کارکرد «واقعیت رسانه ای» در رادیو و در تلویزیون

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

این گفته که امروزه دنیای ما در محاصره «واقعیت های رسانه ای» (Media Reality) قرار دارد و حتی اگر ادعا شود هیچ واقعیتی غیر از واقعیت های رسانه ای وجود ندارد، بی شک ادعای قابل بحثی می تواند باشد.

هر چند ممکن است میان واقعیت با حقیقت (Actuality) فاصله ای به گستردگی بود و نبود و یا عدم و وجود باشد. زیرا حقیقت چیزی نیست جز ادراک منطبق با واقعیت، از این جهت ممکن است واقعیت فقط رنگ مختصری از حقیقت را در خود داشته باشد و نه همه حقیقت را. اما همین واقعیت ها رفتارهای ما را شکل می دهند و بر تصمیم های زندگی فردی و اجتماعی ما تأثیر اساسی دارند. حال باید از خود بپرسیم بین حقیقت و واقعیت رسانه ای چه فاصله و مراحلی وجود دارد.

مقایسه کارکرد «واقعیت رسانه ای» در رادیو و در تلویزیون

 

درباره ما

در دنیای پر رقایت رسانه ای کنونی، حفظ جایگاه رادیو به عنوان رسانه ای ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی تبادل نظر و ارتباط سازنده میان صاحب نظران حوزه رادیو به منظور شناخت چالش های پیش روی رادیو و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آنها از جمله موضوعاتی بود که برگزاری اجلاس جهانی رادیو را ضروری نمود و در این راستا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۵ دوره از اجلاس جهانی رادیو را برگزار کرده و ششمین اجلاس را نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد کرد.

اهداف

۱. حفظ و ارتقای جایگاه رادیو در سپهر رسانه ای

۲. ایجاد اجتماع منسجم اندیشمندان برای توسعه آینده رادیو

۳. مطرح سازی نقش رادیو در عصر جهانی شدن

۴. تقویت  و انسجام بنیان علمی رادیو

ماموریت

۱. شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های رسانه رادیو

۲. برقراری تعامل میان اندیشمندان رادیو

۳. تبادل اندیشه و تفکر علمی میان مشارکت کننده ها

۴. تقدیر از طرح ها و ایده های نوین در عرصه رادیو

۵. ایجاد انگیزه لازم در فعالان حوزه برنامه سازی

کلیه حقوق برای سازمان صدا و سیما محفوظ است