رادیو و مدیریت افکار عمومی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 «شایعه» از جمله ابزارهای پنهان تبلیغ در جامعه است که جایگاه و نقشی تعیین کننده در شکل گیری و هدایت افکار عمومی دارد.

این پدیده اجتماعی که بر پایه «شنیده ها» شکل می گیرد و در اندک زمانی محدود به هیاهویی بی اساس در فضای عمومی جامعه تبدیل می شود، بیشتر با بروز بحران ها و تنش های فراگیر مانند: جنگ، حوادث طبیعی و بیماری های واگیردار و یا دیگر رخدادهای حساس و مورد علاقه که دسترسی به اطلاعات و اخبار بهنگام و معتبر درباره آن ها کمتر امکان پذیر است، نضج می گیرد و به گونه ای آشکار شنیده می شود و در نهایت، به ایجاد ناراحتی و گاه شرایط بحرانی در جامعه می انجامد و افکار عمومی را از خود متأثر می سازد.

رادیو و مدیریت افکار عمومی

درباره ما

در دنیای پر رقایت رسانه ای کنونی، حفظ جایگاه رادیو به عنوان رسانه ای ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی تبادل نظر و ارتباط سازنده میان صاحب نظران حوزه رادیو به منظور شناخت چالش های پیش روی رادیو و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آنها از جمله موضوعاتی بود که برگزاری اجلاس جهانی رادیو را ضروری نمود و در این راستا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۵ دوره از اجلاس جهانی رادیو را برگزار کرده و ششمین اجلاس را نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد کرد.

اهداف

۱. حفظ و ارتقای جایگاه رادیو در سپهر رسانه ای

۲. ایجاد اجتماع منسجم اندیشمندان برای توسعه آینده رادیو

۳. مطرح سازی نقش رادیو در عصر جهانی شدن

۴. تقویت  و انسجام بنیان علمی رادیو

ماموریت

۱. شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های رسانه رادیو

۲. برقراری تعامل میان اندیشمندان رادیو

۳. تبادل اندیشه و تفکر علمی میان مشارکت کننده ها

۴. تقدیر از طرح ها و ایده های نوین در عرصه رادیو

۵. ایجاد انگیزه لازم در فعالان حوزه برنامه سازی

کلیه حقوق برای سازمان صدا و سیما محفوظ است