فصلنامه فرهنگ مردم ایران، شماره 7 و 8

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

 اصطلاح فرهنگ توده يا فولكلور كه نخستين بار در اوت 1846 م (انجوي شیرازی، 1371، 9)  و يا به قولي 1885 م (جهانگير هدايت، 1378: 233) توسط ویلیام تامس با نام مستعار آمبروز مورتون  براي ناميدن دانش عوام به كار گرفته شد؛

شامل دو بخش است بخش اول فولك "folk" به معناي عامه، توده، عوام مردم است و بخش دوم لور "Lore"  به معناي دانش، دانستني، مجموعه اطلاعات، معلومات، فرهنگ و موادی که اساس این علم را تشکیل می دهد، مي باشد و براي معادل لفظ فولكلور درزبان فارسي تركيباتي از قبيل دانستني هاي عوام، دانش توده، فرهنگ مردم، فرهنگ توده، فرهنگ عامه، اطلاعات مردم و معلومات توده برگزيده شده است.

 

فصلنامه فرهنگ مردم ایران، شماره 7 و 8

درباره ما

در دنیای پر رقایت رسانه ای کنونی، حفظ جایگاه رادیو به عنوان رسانه ای ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی تبادل نظر و ارتباط سازنده میان صاحب نظران حوزه رادیو به منظور شناخت چالش های پیش روی رادیو و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آنها از جمله موضوعاتی بود که برگزاری اجلاس جهانی رادیو را ضروری نمود و در این راستا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۵ دوره از اجلاس جهانی رادیو را برگزار کرده و ششمین اجلاس را نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد کرد.

اهداف

۱. حفظ و ارتقای جایگاه رادیو در سپهر رسانه ای

۲. ایجاد اجتماع منسجم اندیشمندان برای توسعه آینده رادیو

۳. مطرح سازی نقش رادیو در عصر جهانی شدن

۴. تقویت  و انسجام بنیان علمی رادیو

ماموریت

۱. شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های رسانه رادیو

۲. برقراری تعامل میان اندیشمندان رادیو

۳. تبادل اندیشه و تفکر علمی میان مشارکت کننده ها

۴. تقدیر از طرح ها و ایده های نوین در عرصه رادیو

۵. ایجاد انگیزه لازم در فعالان حوزه برنامه سازی

کلیه حقوق برای سازمان صدا و سیما محفوظ است