گفت و شنود های رسانه ای

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 هدف اصلي اين كتاب شناخت چگونگي طراحي اشكال گفت وگو در گونه هاي مختلف برنامه براي جذب بينندگان و شنوندگان- حتي به طور ناخودآگاه- است.

بنابراين روي گفت و شنودهاي رسانه اي كه تماشاچي و شنونده را مستقيماً مورد خطاب قرارمي دهد يا سعي دارد مخاطبان را در يك رابطة نيمه تعاملي وارد كند تمركزخواهد داشت. اغلب اين گفتوگوها برنامه هاي زنده به نظر مي آيند (حتي اگر از قبل ضبط شده باشند) و كم و بيش متن از پيش آماده شده ندارند. بنابراين دراين كتاب گفت وگوهاي نوشته شده برنامه هاي داستاني، مانند اشكال نمايش، سريال هاي تلويزيوني و طنز مورد بررسي قرار نميگيرند.  

درباره ما

در دنیای پر رقایت رسانه ای کنونی، حفظ جایگاه رادیو به عنوان رسانه ای ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی تبادل نظر و ارتباط سازنده میان صاحب نظران حوزه رادیو به منظور شناخت چالش های پیش روی رادیو و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آنها از جمله موضوعاتی بود که برگزاری اجلاس جهانی رادیو را ضروری نمود و در این راستا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۵ دوره از اجلاس جهانی رادیو را برگزار کرده و ششمین اجلاس را نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد کرد.

اهداف

۱. حفظ و ارتقای جایگاه رادیو در سپهر رسانه ای

۲. ایجاد اجتماع منسجم اندیشمندان برای توسعه آینده رادیو

۳. مطرح سازی نقش رادیو در عصر جهانی شدن

۴. تقویت  و انسجام بنیان علمی رادیو

ماموریت

۱. شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های رسانه رادیو

۲. برقراری تعامل میان اندیشمندان رادیو

۳. تبادل اندیشه و تفکر علمی میان مشارکت کننده ها

۴. تقدیر از طرح ها و ایده های نوین در عرصه رادیو

۵. ایجاد انگیزه لازم در فعالان حوزه برنامه سازی

کلیه حقوق برای سازمان صدا و سیما محفوظ است