رادیو در عصر جهانی شدن

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

مارشال مك لوهان به نحو چشمگير و بارزي راديو را رسانه اي گرم توصيف كرده است. نامگذاري برخي رسانه ها به عنوان رسانه گرم و رسانه سرد مانند تلويزيون، بيانگر مفهومي گسترده بود كه سبب شد، نام مك لوهان در دهه 1960 بر سر زبان ها بيفتد و اين ديدگاه نزديك به چهل سال پا برجا بماند؛ البته بايد بگويم اين ديدگاه نه تنها كاملاً متقاعد كننده نيست؛ بلكه تا حدودي به هم ريخته و وارونه است. وي معتقد است كه تلويزيون سرد است، زيرا احساس نامشخصي نسبت به دنيا به مخاطب خود ميدهد و اطلاعات آن واضح و شفاف نيست.

 

درباره ما

در دنیای پر رقایت رسانه ای کنونی، حفظ جایگاه رادیو به عنوان رسانه ای ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی تبادل نظر و ارتباط سازنده میان صاحب نظران حوزه رادیو به منظور شناخت چالش های پیش روی رادیو و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آنها از جمله موضوعاتی بود که برگزاری اجلاس جهانی رادیو را ضروری نمود و در این راستا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۵ دوره از اجلاس جهانی رادیو را برگزار کرده و ششمین اجلاس را نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد کرد.

اهداف

۱. حفظ و ارتقای جایگاه رادیو در سپهر رسانه ای

۲. ایجاد اجتماع منسجم اندیشمندان برای توسعه آینده رادیو

۳. مطرح سازی نقش رادیو در عصر جهانی شدن

۴. تقویت  و انسجام بنیان علمی رادیو

ماموریت

۱. شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های رسانه رادیو

۲. برقراری تعامل میان اندیشمندان رادیو

۳. تبادل اندیشه و تفکر علمی میان مشارکت کننده ها

۴. تقدیر از طرح ها و ایده های نوین در عرصه رادیو

۵. ایجاد انگیزه لازم در فعالان حوزه برنامه سازی

کلیه حقوق برای سازمان صدا و سیما محفوظ است