رادیو مدیریت و جامعه

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رادیو، رسانه ای به ظاهر ساده؛ اما سرشار از پیچیدگی است. شاید نگاه نخستین، تنها ترکیبی از کلام، موسیقی و جلوه های صوتی را به اندیشه و ذهن برساند، اما نگاهی عمیق تر به این نخستین پخش کننده عمومی، هزاران نکته باریک تر ز مو را در برابر دیدگان هر اندیشمند، صاحب نظر و اهل تخصص و تحقیق قرار می دهد.

این ها همه ریشه در ماهیت و ویژگی های رسانه جمعی رادیو دارد؛ ویژگی هایی که نیازمند کاوش افزون تر برای درک توانمندی ها و نقاط قوت رادیو و حضور مؤثرتر آن در سپهر پر رقابت رسانه ای است.

 

درباره ما

در دنیای پر رقایت رسانه ای کنونی، حفظ جایگاه رادیو به عنوان رسانه ای ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی تبادل نظر و ارتباط سازنده میان صاحب نظران حوزه رادیو به منظور شناخت چالش های پیش روی رادیو و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آنها از جمله موضوعاتی بود که برگزاری اجلاس جهانی رادیو را ضروری نمود و در این راستا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۵ دوره از اجلاس جهانی رادیو را برگزار کرده و ششمین اجلاس را نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد کرد.

اهداف

۱. حفظ و ارتقای جایگاه رادیو در سپهر رسانه ای

۲. ایجاد اجتماع منسجم اندیشمندان برای توسعه آینده رادیو

۳. مطرح سازی نقش رادیو در عصر جهانی شدن

۴. تقویت  و انسجام بنیان علمی رادیو

ماموریت

۱. شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های رسانه رادیو

۲. برقراری تعامل میان اندیشمندان رادیو

۳. تبادل اندیشه و تفکر علمی میان مشارکت کننده ها

۴. تقدیر از طرح ها و ایده های نوین در عرصه رادیو

۵. ایجاد انگیزه لازم در فعالان حوزه برنامه سازی

کلیه حقوق برای سازمان صدا و سیما محفوظ است