مدل های ارتباطات جمعی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بيشتر متون ارتباطي در حوزه هاي گوناگون از مباحث مربوط به روان شناسي ارتباط- كه خود نيز طيف وسيعي از موضوعات گوناگون را دربرمي گيرد -گرفته تا مباحث مربوط به تأثير محتواي رسانه ها بر مخاطبان و نيز بسياري ازبحث هاي بين رشته اي كه در حوزه مطالعه ارتباطات نمود يافته اند، متوني نسبتاً پيچيده به ويژه براي دانشجويان دوره كارشناسي هستند؛ متوني كه اغلبدر اين دوره آموزش داده مي شوند.

ساده سازي « نظريه هاي ارتباطات » با عنوان بسياري از اين مفاهيم پيچيده و اغلب انتزاعي، درست همان كاري است كه انديشمند برجسته ارتباطات، دنيس مك كوايل و همكارش سون ويندال دراين كتاب كم حجم انجام داده اند. اين دو نويسنده با گردآوري مقالات و كتاب هاي مختلف درباره ارتباطات و ساده و قابل فهم سازي مفاهيم ارائه شده از طريق ترسيم تصويري از آنها در قالب مدل، مجموعه اي مختصر اما بسيار مفيد براي علاقه مندان مطالعه ارتباطات جمعي فراهم آورده اند.

درباره ما

در دنیای پر رقایت رسانه ای کنونی، حفظ جایگاه رادیو به عنوان رسانه ای ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی تبادل نظر و ارتباط سازنده میان صاحب نظران حوزه رادیو به منظور شناخت چالش های پیش روی رادیو و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آنها از جمله موضوعاتی بود که برگزاری اجلاس جهانی رادیو را ضروری نمود و در این راستا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۵ دوره از اجلاس جهانی رادیو را برگزار کرده و ششمین اجلاس را نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد کرد.

اهداف

۱. حفظ و ارتقای جایگاه رادیو در سپهر رسانه ای

۲. ایجاد اجتماع منسجم اندیشمندان برای توسعه آینده رادیو

۳. مطرح سازی نقش رادیو در عصر جهانی شدن

۴. تقویت  و انسجام بنیان علمی رادیو

ماموریت

۱. شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های رسانه رادیو

۲. برقراری تعامل میان اندیشمندان رادیو

۳. تبادل اندیشه و تفکر علمی میان مشارکت کننده ها

۴. تقدیر از طرح ها و ایده های نوین در عرصه رادیو

۵. ایجاد انگیزه لازم در فعالان حوزه برنامه سازی

کلیه حقوق برای سازمان صدا و سیما محفوظ است