معیارهای اخلاق رسانه ای در رادیو

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

 اخلاق رسانه اي مفهومي خاص است كه در اين مجموعه سعي در توضيح آن داريم. متمايز ساختن«راديو» در این مبحث از اين جهت حائز اهميت است كه اخلاق رسانه اي طيف وسيعي از نمادها، نشانه ها و علائم ديداري را دربرمي گيرد كه در راديو به بخشي از آن يعني «علائم شنیداری» توجه مي شود.

اين تحديد موضوعي به معناي كاهش اهميت آن نيست، بلكه تمركز بيشتر بر مفاهيمی خاص را به دنبال مي آورد. در يك تعريف جامع و كوتاه اخلاق مجموعه صفات روحي و باطني انسان است و به زعم بعضي از دانشمندان،گاه به اعمال و رفتاري كه از خلق و خوي دروني ناشي مي شود نيز اطلاق مي شود. 

درباره ما

در دنیای پر رقایت رسانه ای کنونی، حفظ جایگاه رادیو به عنوان رسانه ای ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار است. از سویی تبادل نظر و ارتباط سازنده میان صاحب نظران حوزه رادیو به منظور شناخت چالش های پیش روی رادیو و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آنها از جمله موضوعاتی بود که برگزاری اجلاس جهانی رادیو را ضروری نمود و در این راستا معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۵ دوره از اجلاس جهانی رادیو را برگزار کرده و ششمین اجلاس را نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد کرد.

اهداف

۱. حفظ و ارتقای جایگاه رادیو در سپهر رسانه ای

۲. ایجاد اجتماع منسجم اندیشمندان برای توسعه آینده رادیو

۳. مطرح سازی نقش رادیو در عصر جهانی شدن

۴. تقویت  و انسجام بنیان علمی رادیو

ماموریت

۱. شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های رسانه رادیو

۲. برقراری تعامل میان اندیشمندان رادیو

۳. تبادل اندیشه و تفکر علمی میان مشارکت کننده ها

۴. تقدیر از طرح ها و ایده های نوین در عرصه رادیو

۵. ایجاد انگیزه لازم در فعالان حوزه برنامه سازی

کلیه حقوق برای سازمان صدا و سیما محفوظ است